Chata z prawej

Chata z prawej

wtorek, 11 stycznia 2011

Chata z prawej :)

Chciałbym, aby tytuł mojego bloga był wyjaśniony. 
Przyszedł czas na to, aby nazwa bloga  mówiła trochę więcej o  jego autorze. I stąd - "Chata z prawej".
Jeśli pozwolicie, to rozwinę ten krótki przecież tytuł.
"Chata" bo wieś. Tak, jestem wieśniakiem, ;) całym sercem. 
Razem z żoną w 1990 roku  podjęliśmy decyzję o przeprowadzce.  Przeprowadzce z miasta na wieś,  z wojewódzkiego Olsztyna do  sądeckiego Łącka. Na wieś... Tu mieszkam, tu wszyscy mnie  znają, tutaj też ja znam wszystkich. Tego w mieście nie znajdę. Dla  wielu to byłaby tortura, ja to kocham. 
Tak to zawsze odbierałem. Wieś we mnie tętniła. Nie wiem do końca dlaczego. To wieś jest dla mnie symbolem tego, co we  mnie istotne, co dla mnie ważne.
Konserwatyzm, religijność, rodzina - te wartości oczywiście są obecne także w miastach. Ale dla mnie tak naprawdę w naturalny sposób pulsują na wsi. Oczywiście wieś nie jest stanem idealnym, ale ja też ideałem nie jestem. Jeszcze... ;)

"Chata" ('The Shack') to książka Williama Paula Young'a.
Książka przedziwna. Książka cudowna. Książka o Bogu, o czystej miłości. Książka, która mną wstrząsnęła, która bardzo "przeorała" moje serce, pogłębiła religijność. Nie czytałeś? Nie czytałaś? PRZECZYTAJ!!! :)
--------------------------------------------------------------------------------------
No a dlaczego chata z prawej
Eeee, chyba nie muszę wiele wyjaśniać. Jestem całym sercem konserwatystą. Wartości tradycyjne dotyczące etyki, rodziny - to są moje wartości. Głęboko buntuję się przeciwko polit-poprawnej nowomowie, przeciwko swoistemu dyktatowi mniejszości i zamykaniu ust większości.
Tak, jestem człowiekiem "zaścianka, wieśniakiem, homofobem, katolem". Jak tylko mnie "jaśnie oświeceni" chcą nazwać. I dobrze mi z tym. Staram się szanować poglądy innych, nie jestem awanturnikiem, ale oczekuję tego samego w stosunku do siebie.
Jestem też gospodarczym liberałem. Tu też stoję przy prawej ścianie. Najchętniej wszystko oddałbym w prywatne ręce. Uważam, że ostatecznie prywatnie zawsze będzie lepiej niż państwowo.
-------------------------------------------------------------------------------------
No, to teraz wiesz o mnie trochę więcej. Mieszkam w chacie. Tej po prawej. ;)
Wpadnij czasem. Zapraszam. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W Nowym Roku 2022 -> zasypmy rowy!!!

Takie nietypowe życzenia chcę nam złożyć... 😉 Kiedy myślę o odchodzącym roku, to choroba, która nas dotyka wcale nie jest najgorszą sprawą....